Algemene Voorwaarden.

Lees in groot scherm

Geldig vanaf 1 juni 2017

Inhoudsopgave:

Voorwaarden Circulap Huurcontract

V4.1

Januari 2021

 

  1. Het huurcontract. 1
  2. Service van Circulap. 2
  3. Servicebeurt. 2
  4. Looptijd, (tussentijdse) beëindiging, verlenging. 3
  5. Hardware en software. 4
  6. Huur. 5
  7. Afhandeling incidenten (storingen, schadegevallen en diefstal). 5
  8. Dekking incidenten. 6
  9. Uitsluitingen service of dekking kosten. 7
  10. Betalingen. 7
  11. Privacy, veiligheid van data en persoonsgegevens. 8
  12. Contact. 9
  13. Slotbepalingen. 9

1. Het huurcontract.

  1. Het huurcontract is een overeenkomst tussen de huurder, zijnde de gebruiker van de notebook en Circulap. Indien de gebruiker jonger is dan 18 jaar, is de overeenkomst tussen de ouders van de gebruiker en Circulap. 
  2. Het huurcontract garandeert een werkende notebook ter beschikking voor de gebruiker gedurende de huurperiode. Ook bij incidenten, door het bieden van een vervangend systeem bij incidentafhandelingen.
  3. Voor de huur geldt een maandelijkse vergoeding. Huurder verleent bij aangaan van het contract een machtiging aan Circulap voor automatische incasso van de kosten die betrekking hebben op of voortvloeien uit deze overeenkomst.

 

2. Service van Circulap.

  1. Inname en uitlevering van de notebook kan via de servicedesk van de school of op een door Circulap aangewezen locatie en wijze.
  2. Bij incidenten (reparatie, schadeherstel of diefstal) is een vervangende refurbished notebook beschikbaar. (Zie ook bij Afhandeling incidenten).
  3. Tijdens de gehele huurperiode heeft de huurder recht op service en assistentie met uitgebreide garantie op onderdelen.
  4. Er geldt een volledige dekking voor maximaal 3 incidenten, met een progressief Eigen Risico. (Zie ook bij Dekking incidenten)
  5. Het apparaat kan eenmaal (gangbaar is: halverwege de huurperiode) voor een servicebeurt worden aangeboden om zo de prestaties van de notebook te verbeteren of herstellen. (Zie ook bij Servicebeurt)
  6. Assistentie is mogelijk via de helpdesk op school (inname-, uitlevering en vervanging apparaat, assistentie bij gebruik software en instellingen) tijdens schooltijd of bij een door Circulap aangewezen winkel.
  7. Vragen over de hardware, de service, de incasso’s  en de administratie kunnen rechtstreeks aan Circulap gericht worden. (Zie ook bij Contact).
  8. De huurperiode kan verlengd en ingekort worden (Zie ook bij Looptijd, (tussentijdse) beëindiging, verlenging).
  9. Op refurbished apparaten kunnen gebruikssporen aanwezig zijn. Indien de notebook niet goed functioneert kan gebruiker binnen vier weken de notebook kosteloos ruilen voor een ander gelijkwaardig exemplaar onder schriftelijke opgave van de reden(en).
  10. Tegen betaling van een omruil-vergoeding kan een notebook omgeruild worden voor een andere notebook. Huurder kan daartoe een verzoek indienen, waarop Circulap een aanbod doet met een prijsopgave.
  11. Met het huurcontract voor het gebruik van de notebook wordt ook een beschermhoes geleverd.

3. Servicebeurt.

  1. Tijdens het gebruik kan het apparaat ‘vol’ lopen, ten koste van de snelheid.
  2. Met de Servicebeurt wordt het apparaat (met een zogenaamde ‘image’ teruggebracht in de fabriekstoestand. Alle data en programmatuur wordt verwijderd en het besturingssysteem wordt ‘schoon’ teruggeplaatst (‘af fabriek’).
  3. Met deze handeling wordt het apparaat geschoond, wat de snelheid en de gebruikerservaring ten goede komt.
  4. Alle data op de notebook wordt met de servicebeurt volledig gewist. Huurder is zelf verantwoordelijk voor een eigen backup van de data vóór het aanbieden aan Circulap en voor het terugzetten van de data en programmatuur na retour van het apparaat.
  5. In het huurcontract is één Servicebeurt inbegrepen. Voor elke door de huurder extra gewenste servicebeurt geldt een tarief van € 75,-.

 

4. Looptijd, (tussentijdse) beëindiging, verlenging.

  1. Het huurcontract kent een looptijd naar keuze van 3 jaar, 4 jaar, 5 jaar of 6 jaar.
  2. Aanvang huurperiode:
    1. De huurperiode vangt aan in de maand opvolgend aan de maand waarin de notebook verkrijgbaar is om te worden opgehaald bij de school of opgehaald in de winkel of ontvangen is per post.
    2. De huurperiode vangt ook dan aan, als de notebook niet tijdig is opgehaald door de huurder.
    3. Bij het afhalen van de notebook dient een (kopie van het) legitimatiebewijs te worden overlegd.
  3. Verlenging
    1. De huurperiode kan indien gewenst verlengd worden
    2. Huurder dient daartoe uiterlijk 3 maanden vóór einde contract een verzoek per e-mail te sturen aan administratie@circulap.nl.
    3. De huurperiode wordt dan met een jaar verlengd.
    4. Circulap kan het verzoek om haar moverende redenen weigeren of een alternatief bieden.
    5. Bij verlenging geldt een verlaagd maandtarief.
  4. Tussentijdse opzegging is mogelijk
    1. indien de leerling van school-instelling wisselt, met een opzegtermijn van tenminste één volle maand. Het huurcontract eindigt dan bij inlevering van de notebook. De opzegging dient vergezeld te gaan van een bewijsstuk waaruit volgt dat de leerling voortijdig de onderwijsinstelling verlaat. Huurder dient de notebook vóór afloop van de opzegtermijn te retourneren aan Circulap. Huurder is een eenmalige schadevergoeding verschuldigd van €50,- . Partijen komen overeen dat Circulap dit bedrag mag verrekenen met de door Circulap eerder ontvangen borg.
    2. Binnen de periode van “herroeping”, indien huurder gebruik maakt van zijn wettelijke herroepingsrecht.
    3. Indien de opzegging om andere redenen gewenst is, dan kan dit door overname van het apparaat. Hiertoe kan een prijsopgave (offerte) bij Circulap worden aangevraagd. Het huurcontract wordt na betaling van de offerte beëindigd en het apparaat is op dat moment eigendom van de persoon die op de offerte staat vermeld. De garantie en service van Circulap vervalt hiermee en huurder behoudt fabrieksgarantie van de fabrikant, indien van toepassing.
  5. Beëindiging
    1. Aan het einde (van de looptijd) van de huurovereenkomst kan de huurder het apparaat binnen één maand retour sturen naar Circulap. Het apparaat dient in de staat te zijn, waarin het zich bij aanvang van de huurperiode bevond, afgezien normale slijtage en gebruikssporen. Na ontvangst in goed-functionerende staat van het apparaat, zal het eerder betaalde borg-bedrag teruggestort worden.
    2. Indien het apparaat na het einde (van de looptijd) van de huurovereenkomst niet tijdig is geretourneerd of indien terugbezorging achterwege blijft, wordt de persoon, die het huurcontract is aangegaan met Circulap, automatisch eigenaar van het apparaat en zal het eerder betaalde borgbedrag niet worden terugbetaald.

5. Hardware en software.

  1. Minimale specificaties: de ‘minimale specificaties’ waaraan het notebook of vervangende notebook voldoet zijn de specificaties zoals deze vermeld staan of stonden ten tijde van de oorspronkelijke bestelling, bij het aangaan van het huurcontract en betaling van de borg. De technische specificaties zullen gelijk of beter dan deze minimale specificaties zijn.
  2. De specificaties (merk, capaciteit en functies) van refurbished apparaten kunnen wisselend zijn en zijn afhankelijk van het aanbod van refurbished modellen in de markt. Indien een bepaald model niet beschikbaar is, is Circulap gerechtigd een ander maar gelijkwaardig merk of model ter beschikking te stellen met dezelfde ‘minimale specificaties’.
  3. De apparaten beschikken over een draadloze communicatiekaart voor snelle en stabiele draadloze communicatie via wifi.
  4. De batterij voorziet bij aangaan van de huurperiode in een actieve gebruiksduur van minimaal circa 4 uur (getest op basis van hoge helderheid en streaming video). De batterij is uitgesloten van garantie (Zie ook bij Uitsluitingen service of dekking kosten). De oplaad- en gebruikscapaciteit van de batterij is sterk afhankelijk van de instellingen en het gebruik van de notebook en de programmatuur en is aan slijtage onderhevig.
  5. Het besturingssysteem is Microsoft Windows 10 (of MacOS, indien huurder vooraf expliciet heeft verzocht om een Apple notebook).
  6. De notebooks worden uitgeleverd met de taal Nederlands.
  7. Het notebook is geschikt voor gebruik van Microsoft Office 365. Scholen bieden vaak een licentie van de school voor het gebruik daarvan. De licentie wordt niet door Circulap in het huurcontract geleverd.
  8. Het apparaat bevat een Anti-virus bescherming met Windows Defender (op Apple notebooks geldt een afwijkende AV-protectie).

 

6. Huur.

  1. Op de huur van het apparaat zijn de wettelijke regels omtrent huur van toepassing. Het is huurder niet toegestaan het apparaat aan derden (anderen dan de bij de bestelling opgegeven gebruiker of leerling) ter beschikking te stellen of te (onder)verhuren.
  2. Bij verzuim heeft Circulap het recht de huurovereenkomst te ontbinden en alle serviceverlening en licenties op te schorten. In dat verband is Circulap gerechtigd het gebruik van het apparaat (al dan niet digitaal) te blokkeren, gedurende de periode dat de huurder in verzuim is.
  3. Het apparaat dient samen met de geleverde netvoedingsadapter aan het einde (van de huurtermijn) van het huurcontract onbeschadigd (behoudens normale gebruikssporen) en in goed werkende staat geretourneerd te worden aan Circulap.
  4. Data en programma’s op opslagmedia worden na retournering van de notebook gewist. Door het inleveren van het gehuurde apparaat gaan huurder/gebruiker akkoord dat de persoonlijke bestanden (data en programmatuur) op de notebook onherstelbaar worden gewist.
  5. De gehuurde notebook dient binnen 30 dagen na de laatste dag van de overeengekomen huurperiode retour ontvangen te zijn door Circulap. Daarna is huurder €50,- verschuldigd. Dit bedrag mag door Circulap worden verrekend worden met de ontvangen borg.
  6. De huurder heeft na de huurperiode in geen geval recht op enige vorm van garantie of service van of via Circulap.

7. Afhandeling incidenten (storingen, schadegevallen en diefstal).

  1. Incidenten zijn voorvallen waarbij (één of meer) functies van de notebook niet meer beschikbaar zijn.
  2. Communicatie over afhandelingen van incidenten gaat via Circulap (niet via de school of servicewinkel). (Zie ook Contact).
  3. Op de site van Circulap is een Frequently Asked Questions (FAQ) lijst opgenomen met eerder, vaker voorgekomen vragen en antwoorden.
  4. Een vervangende (refurbished) device kan aangeboden worden in ruil voor het ter afhandeling van het incident aangeboden apparaat, met behoud van de minimale specificaties (zie hardware en software). Het vervangende systeem kan afwijken op schermgrootte, operating systeem, merk of type, dit naar oordeel van Circulap.
  5. Huurder heeft met betrekking tot de periode benodigd voor het oplossen van een incident, al dan niet met gebruik van een vervangende notebook, geen recht op restitutie van of korting op de huurvergoeding of korting op andere kosten.
  6. De notebook dient ter afhandeling van het incident ingeleverd te worden, altijd met de origineel meegeleverde netvoedingsadapter.
  7. De gebruiker kan het vervangende apparaat in de regel blijven gebruiken en hoeft deze na herstel mogelijk niet weer terug om te ruilen. Wachten op herstel en retour van het ingeleverde apparaat na een incident is daarmee niet nodig en in gevallen ook niet mogelijk. Indien gebruiker de originele notebook terug wenst kan hij dit per e-mail aangeven bij het ter herstel aanbieden van de originele notebook.
  8. De data op de notebooks die worden ingeleverd kan altijd worden verwijderd. Bij de reparatie wordt dan alle aanwezige data overschreven. Dit proces is onomkeerbaar.
  9. Gebruikers zijn vanwege onder andere de privacy en vanwege dit (herstel-)proces altijd zelf verantwoordelijk voor het vóóraf maken van een eigen goede backup en het terugplaatsen van de data en programma’s op het nieuwe, herstelde of vervangen apparaat.
  10. Vervangen onderdelen blijven eigendom van Circulap.
  11. Reparaties kunnen op elke door Circulap aangewezen locatie plaatsvinden.
  12. Apparaten kunnen gehaald en gebracht worden bij de door Circulap aangewezen organisatie voor Service en Support na overleg. (Zie ook Contact).

 

8. Dekking incidenten.

  1. Er is een uitgebreide garantie voor defecten aan onderdelen gedurende de huurperiode. Deze defecten, ontstaan door eigen gebrek (zijnde een oorzaak niet ontstaan door van buiten komend onheil) zijn gedekt en worden kosteloos verholpen. 
  2. Op alle overige incidenten (waaronder schade door van buiten komend onheil en diefstal) is een Eigen Risico van toepassing, die aan huurder in rekening wordt gebracht.
  3. Circulap heeft het recht om al die reparaties of handelingen uit te voeren die nodig zijn om het apparaat weer in normaal functionerende toestand te herstellen ofwel een (ander) refurbished apparaat aan te bieden.
  4. Maximaal 3 schades ontstaan door van buiten komend onheil en diefstal zijn tijdens de huurperiode bij het huurcontract inbegrepen. Er geldt daarbij een progressief, maar beperkt Eigen Risico per incident. De klant wordt per incident het volgende Eigen Risico in rekening gebracht: 1e incident: € 50,-; 2e incident: € 75,-; 3e incident: € 100,-; en wordt automatisch geïncasseerd.
  5. Bij het 4e en volgende incidenten volgt een prijsopgave voor het noodzakelijke herstel of voor de vervanging, waarvan de kosten volledig bij huurder in rekening worden gebracht en automatisch worden geïncasseerd.
  6. De notebook mag alleen door of onder direct toezicht van de gebruiker gebruikt worden en niet onbeheerd gelaten worden om aanspraak te kunnen maken op deze garantie of dekking van de kosten.
  7. Notebooks moeten altijd veilig uit het zicht opgesloten zijn en opgeborgen in goed afgesloten ruimtes om diefstal of schade door derden te voorkomen. Voor afhandeling bij diefstal dient braakschade of geweldpleging te zijn aangetoond, er dient aangifte gedaan te zijn en een politierapport dient overhandigd te worden aan Circulap om aanspraak te kunnen maken op deze garantie of dekking van de kosten.

 

  •  

9. Uitsluitingen service of dekking kosten.

  1. De meeste kosten zijn inbegrepen in het huurcontract, behalve kosten bij de in dit artikel genoemde uitsluitingen. In gevallen van uitsluiting worden de eventuele kosten separaat in rekening gebracht en automatisch geïncasseerd en vervalt het recht op (gratis) service en support.
  2. Diefstal uit vervoermiddelen is uitgesloten van dekking van de te maken vervangingskosten.
  3. Indien de anti-virus software niet actief of niet actueel is.
  4. Wanneer het serienummer is verwijderd of wanneer deze gewijzigd of onleesbaar is of indien het eigendom van Circulap niet meer herleidbaar is.
  5. Bij schade veroorzaakt door foutieve installaties op of handelingen aan het notebook, na (reparatie)werkzaamheden door derden, of bij het gebruik in strijd met de elektrische- of gebruiksvoorschriften of algemeen geldende technische- of gebruiksnormen.
  6. Indien het geleverde apparaat voor andere dan de normale gebruiksdoeleinden wordt aangewend of anders dan door de leverancier naar haar oordeel onoordeelkundige wijze is behandeld of onderhouden.
  7. Bij schade of problemen veroorzaakt door software, die niet in de originele configuratie door Circulap of een door Circulap aangewezen organisatie is geïnstalleerd of geleverd.
  8. Bij schade aan de apparatuur die is toegebracht door de gebruiker zelf, zoals het raken van (vloei)stoffen in het toetsenbord of het onvoorzichtig of onzorgvuldig sluiten van het notebook(deksel) met defecten als gevolg.
  9. Op de batterij zit geen garantie, de vervanging (of vernieuwing) van de batterij is niet inbegrepen bij het huurcontract.
  10. Schade ontstaan door halen/brengen anders dan bij de servicedesk op school of ander door Circulap aangewezen locatie.
  11. Kosten in verband met betalingsproblemen, bijvoorbeeld door, maar daartoe niet beperkt, onvoldoende saldo op de rekening, storneringen, her-incasso’s.
  12. Bij wanbetaling, achterstand van betaling of in gevallen van uitsluiting kan Circulap de service opschorten of beëindigen en het apparaat terugvorderen.

 

10. Betalingen.

  1. Betaling van de kosten met betrekking tot of voortvloeiende uit het huurcontract (waaronder, maar daartoe niet beperkt: de maandelijkse huur en de kosten die niet vallen onder de dekking van het huurcontract) gaat door middel van inning via automatische incasso.
  2. De machtiging voor incasso van de kosten aan Circulap wordt door huurder impliciet en expliciet gegeven op het moment van betaling van de eerste betaling van de borg á € 50,- bij het aangaan van het huurcontract. De machtiging geeft Circulap het mandaat om doorlopende incasso-opdrachten te sturen naar de bank van de huurder, waarvandaan huurder ook de borg betaald heeft, om een bedrag van die rekening af te schrijven en aan de bank om doorlopend een bedrag van genoemde rekening af te schrijven overeenkomstig het door huurder ingestuurde inschrijfformulier.
  3. Betaling van de kosten voortvloeiend uit het huurcontract vindt maandelijks plaats door middel van automatische incasso. Eventuele andere op dat moment nog openstaande (overige) kosten worden dan gelijktijdig eveneens geïncasseerd.
  4. Ingeval op enig moment en incasso niet mogelijk (of gestorneerd) blijkt, wordt enige tijd daarna een tweede poging tot incasso gedaan of huurder wordt verzocht de betaling zelf te verrichten. Indien betaling ook dan niet mogelijk blijkt, of indien voldoening van openstaande bedragen uitblijft, dan is de huurder in verzuim.
  5. Een bedrag van € 5,00 aan administratiekosten wordt door Circulap in rekening gebracht, elke keer dat huurder (opnieuw) in verzuim komt.
  6. Circulap informeert voorafgaand aan een afboeking, bijvoorbeeld via e-mail, in het contract of bij een betaaloverzicht, over het bedrag met een indicatie van het moment van afschrijving of wijze van voldoening.
  7. Indien huurder het niet eens is met een betaling, kan huurder deze binnen 8 weken zonder opgaaf van reden terug laten boeken door de bank van huurder of de automatische incasso door de bank vóór uitvoering van de opdracht van Circulap door de bank laten tegenhouden. Dit ontslaat huurder echter niet van (tijdige) betalingsverplichtingen met betrekking tot of voortvloeiende uit het huurcontract.
  8. De automatische incasso stopt automatisch na het einde van het contract en als aan alle betalingsverplichtingen is voldaan.
  9. De automatische incasso wordt uitgevoerd door Stichting Mollie Payments namens Circulap. Het incassant ID is: NL08ZZZ502057730000.

 

11. Privacy, veiligheid van data en persoonsgegevens.

  1. Uit privacy-oogpunt bekijken wij geen gegevens op de ons ter reparatie aangeboden of geretourneerde laptops en kunnen wij geen gegevens opslaan, opsturen of een backup bewaren, conform de privacywetgeving AVG;
  2. Let er op dat alle data op de notebook gewist kan worden bij inlevering voor service of bij beëindiging van het contract. Huurder is zelf verantwoordelijk voor een eigen backup van de data vóór het aanbieden aan Circulap en voor het terugzetten van de data en programmatuur na retour van het apparaat.
  3. Wij leggen uitsluitend de (persoons)gegevens vast die nodig zijn voor het uitvoeren van onze dienstverlening volgens het huurcontract.
  4. Persoonlijke gegevens worden niet gedeeld met andere instanties of personen anders dan de door Circulap aangewezen personen en worden gebruikt, slechts voor zover noodzakelijk voor uitvoering van de service.
  5. Indien u uw persoonsgegevens wilt inzien, (laten) wijzigen of (laten) verwijderen, neem dan contact met ons op met een e-mail aan administratie@circulap.nl.
  6. Er vindt geen BKR-toetsing plaats.
  7. U vindt ons actuele privacyverklaring op onze website www.circulap.nl.

12. Contact.

  1. De servicedesk van Circulap is op de volgende wijze bereikbaar:
    1. per telefoon op 085 201 27 70, op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.
    2. per e-mail support@circulap.nl voor alle technische vragen en meldingen van incidenten (schade, verlies en mankementen).
    3. en via administratie@circulap.nl voor alle overige vragen.
  2. De site met informatie is www.circulap.nl. Op de site is de door Circulap aangewezen organisatie vermeld voor Service en Support.
  3. Wij stellen het op prijs om alle communicatie per e-mail te ontvangen om misverstanden te voorkomen en een volledige log bij te houden per apparaat.
  4. Wij verzoeken u het object-id van het apparaat te melden in het onderwerp van de correspondentie. Het object-ID staat op de sticker op de notebook.

13. Slotbepalingen.

  1. Prijsopgaven of aanbiedingen zijn twee weken geldig.
  2. Circulap of diens aangewezen serviceorganisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ten gevolge van verlies van data.
  3. Evenmin kan Circulap of diens serviceorganisatie aansprakelijk worden gesteld voor (bedrijfs)schade in welke vorm dan ook.
  4. Huurder heeft bij het aangaan van het contract de toepasselijke leveringsvoorwaarden en privacyverklaring gelezen en accepteert deze van toepassing op dit huurcontract.
  5. Deze leveringsvoorwaarden vervangen alle voorgaande Voorwaarden Circulap Huurcontract.